IDUN Minerals lanserar nytt kommunikationskoncept

IDUN Minerals lanserar ett nytt kommunikationskoncept, framtaget av reklambyrån Brindfors. Det nya konceptet ska tydliggöra varumärkets nordiska ursprung och få fler att få upp ögonen för ren makeup utan onödiga tillsatser.

– Vi har vuxit otroligt mycket de senaste åren och som svenskt varumärke på en internationell marknad blir det allt viktigare att lyfta vårt ursprung. I vårt nya koncept har vi valt att tydliggöra det nordiska, rena och naturliga, men med ett modernare uttryck än tidigare, säger Gabriella Sjödin, marknadschef för IDUN Minerals.

Konceptet, som lanseras i februari, bygger på ett kollage av nordisk natur tillsammans med olika modeller. Det kommer att synas i IDUN Minerals samtliga kanaler, allt från print och utomhus till online och butiksexponering.

– Vi ville skapa ett nordiskt uttryck utan att fastna i en förlegad bild av hur en nordisk person ser ut. Därför lät vi naturen placera oss geografiskt, och modellerna visa den palett av utseenden som representerar befolkningen i dag, säger Rachel La Chenardiére, kreatör på Brindfors.

IDUN Minerals har sålt och utvecklat mineralkosmetik sedan 2011, och distributionen sker i huvudsak via apotek. Hösten 2017 breddade företaget sitt sortiment med en serie veganska hudvårdsprodukter som även riktar sig mot män.

Parallellt med de svenska framgångarna har IDUN Minerals haft en stark internationell tillväxt och företaget är idag etablerat på 14 marknader, däribland de nordiska länderna, Frankrike och USA.

– Vår vision för 2018 är att fortsätta växa globalt. Vi får nästintill dagligen förfrågningar från distributörer ute i världen som vill sälja IDUN Minerals. Vi är såklart oerhört stolta att det finns en så pass stor internationell efterfrågan på vårt varumärke och rena skönhetsprodukter, säger Gabriella Sjödin.

 

För att ta del av nyheter först, signera upp er för IDUN Minerals nyhetsbrev här.

3 kommentarer

Gabriella4 dagar sedan
Hej Maggan,
Tack så mycket! Känns jätteroligt att det finns ett ökat intresse för IDUN Minerals. Vad gäller Kina så säljer vi bara våra produkter online där. Det betyder att de inte behöver registreras och därmed inte testas på djur. Vi ställer oss starkt emot alla typer av djurförsök och skulle aldrig tulla på det. Läs gärna mer här: https://idunminerals.se/ingredienser/icke-djurtestat-smink/

Vänliga hälsningar,
Gabriella
[email protected]
Marketing Manager
Catha6 dagar sedan
Bra med en unisexserie. Neutralt och fräscha förpackningar.
Maggan2 veckor sedan
Fantastiskt att ni växer, roligt för er. Grattis! Jag gillar era produkter. Jag önskar bara att ni inte i framtiden kommer sälja era produkter på den Kinesiska marknaden, där myndigheten enligt lag måste testa alla kosmetiska produkter på djur.Hoppas innerligt att ni inte bara är hud och miljövänliga utan även djurvänliga ♥
Drift & produktion Wikinggruppen
Facebook MessengerSkicka ett meddelandeMeddelande
SEK
Produkter
Handla
Information
Om mineralmakeup